Προγραμματισμός

ΣΧΟΛΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2017-2018


ΕΤΗΣΙΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ 

ΕΡΓΟΥ  ΣΧΟΛΙΚΟΥ  ΕΤΟΥΣ 2017 -2018


Στη   Λαμία  σήμερα,  ημέρα  Δευτέρα  25  Σεπτεμβρίου  2017 και    ώρα  13.00  μ. μ.  στο  γραφείο  του  μονοθέσιου (1/θ)  30ου  Νηπιαγωγείου  Λαμίας,  η  Νηπιαγωγός  και  Προϊσταμένη  της  Σχολικής  Μονάδας  Σκαρμούτσου Ειρήνη - Χρυσοβαλάντου,  αποφάσισε  τον   Ετήσιο   Προγραμματισμό  Εκπαιδευτικού  έργου  για  το  σχολικό  έτος  2017 -  2018  ως  εξής :
Αφού  έλαβε  υπόψη :  το  ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα  του  Υπουργείου  Παιδείας,  Έρευνας  και  Θρησκευμάτων,  το χρόνο  ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική  υποδομή της σχολικής  μονάδας,  τα  χαρακτηριστικά  των  νηπίων  της  τάξης  ( μαθησιακές  ανάγκες,  ενδιαφέροντα  των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  Φορείς και Θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  Υπεύθυνο  Εκπαιδευτικό  Σχολικών  δραστηριοτήτων    για   ανάληψη  Υλοποίησης  Προγράμματος , συνεργασία  με  τα  γειτονικά  Δημοτικά  Σχολεία  -  πλαίσιο  μετάβασης,  την  ευρύτερη  τοπική κοινωνία  και  τη  συνεργασία  με  γονείς,  τοπικές  Υπηρεσίες,  προγραμματίζει  και  επιλέγει    για κάθε μήνα τα Θέματα  που  θα  αποτελέσουν  τη  βάση  για   την ενασχόληση  των  παιδιών  του  Νηπιαγωγείου,  με  δραστηριότητες από  διαφορετικά  γνωστικά  αντικείμενα.
Κατά  τον  Εβδομαδιαίο  και  Ημερήσιο  προγραμματισμό  οι  δραστηριότητες  που  θα προκύψουν  κατά  τη  Θεματική προσέγγιση  θα  (συνδι)οργανώνονται    με  την  Νηπιαγωγό  και  τα  παιδιά  και  οι  εργασίες,  δημιουργίες, κατασκευές  θα  πραγματοποιούνται  είτε  από  το  σύνολο  των  μαθητών  είτε   από  μικρές  ομάδες  εργασίας  είτε  θα  είναι  εξατομικευμένες  ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).
Οι  τεχνικές  που  προτίθενται  να  χρησιμοποιηθούν  για  τη  διερεύνηση  των  θεμάτων,  θα  είναι  στηριγμένες  :  α) ενθάρρυνση  στην  ενεργητική  βιωματική   συμμετοχή  των  μαθητών  μέσω  της  διαθεματικής   προσέγγισης   β)  στην  της    μαθητικής   πρωτοβουλίας   γ)  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος.  Η   έρευνα     με  παρατήρηση,   με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις  , κατασκευές,   αναπαραστάσεις,    δρώμενα  (χοροθεατρικά ,  μουσικοκινητικά),  βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις,  αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θα  είναι  ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη.
 Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούν  το  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .  Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων , Γλώσσα  (προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ,ανάγνωση,   γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,    Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )  Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή  (μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  Αγωγή-Θεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,   θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.

        ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

-   Έναρξη  σχολικού  έτους - Αγιασμός  
 - Προσαρμογή νηπίων,
- Οργάνωση στο χώρο  και  στο χρόνο (γωνιές)
- Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές  μου
-Παιχνίδια  γνωριμίας,  φιλίας (Παγκόσμια  ημέρα  σχολικού  αθλητισμού)
-Τα  υλικά  του  σχολείου και  ο  τρόπος  χρήσης τους
-Η ανάγκη ύπαρξης  του  σχολείου και η  ωφέλεια
-Κανόνες  συμπεριφοράς,  χαιρετισμός ,  προσευχή
-Αναμνήσεις από τις  Καλοκαιρινές  διακοπές
- Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου, το σπίτι μου
-20/9: Παγκόσμια  ημέρα  χωρίς  αυτοκίνητα -  Η  ζωή  στη  πόλη  και  στο  χωριό

                                               ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

-4/10: Παγκόσμια  ημέρα  προστασίας  των  ζώων- Αναφορά στα  ζώα της  αυλής, του  δάσους, της θάλασσας, της  ζούγκλας
-Σεισμός και  μέτρα  προστασίας
-Ημέρες  εβδομάδας-
 Το Φθινόπωρο :  Μήνες, εποχές
-  Χρώματα -  Σχήματα
- Φρούτα, Γεωργικές ασχολίες, Πρωτοβρόχια,
- Κύκλος του νερού,
-Οικογένεια, το  σπίτι  μου
- Ο Άγιος Δημήτριος
- Εκκλησιασμός  νηπίων






                                               ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
- Όργωμα, σπορά
-Ο καιρός και οι αλλαγές του(Μήνες, Εποχές)
-Γιορτή των Ταξιαρχών(Πολεμική  Αεροπορία)
-Η ελιά και  το  λάδι ( το  δέντρο, ο  καρπός και η χρησιμότητα της ελιάς)
-Υγιεινή  Διατροφή - ελαιόλαδο -Μεσογειακή Διατροφή 
- Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου, Εορταστικές εκδηλώσεις  στο  σχολείο
-Επίσκεψη στο  φούρνο  της  γειτονιάς
-Ο  εαυτός μου, το  σώμα μου

                                                  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
  - Χειμώνας
- Έρχονται  Χριστούγεννα,
- Πρόβες  για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή  με  γονείς  κατασκευές  χριστουγεννιάτικες,
- Εκκλησιασμός  νηπίων   για  τα  Χριστούγεννα
Επίσκεψη  του  ιερέα  της  ενορίας  στο  σχολείο
Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.
-Επίσκεψη  στο  Γ΄ Καπή Δήμου  Λαμιέων -κάλαντα και  Χριστουγεννιάτικα τραγούδια από  τα  παιδιά
-  Επίσκεψη στο  Ορφανοτροφείο  Θηλέων Λαμίας-κάλαντα ,  προσφορά  εδεσμάτων  ,   κατασκευών  από  τα  νήπια
-Επίσκεψη  στο Σεβασμιότατο κάλαντα  από  τα  παιδιά
-Μελομακάρονα  από  τα  παιδιά  του  νηπιαγωγείου(επίσκεψη   μαμάδων  στο  σχολείο)-διανομή   στη   γειτονιά  από  τα παιδιά, στο  γειτονικό  Δημοτικό  Σχολείο

                                                
                                                  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

- Χειμώνας, Ενδυμασία, Μέσα  θέρμανσης
- Η έννοια του χρόνου: ημέρα - νύχτα, μήνες - εποχές,
- Ηλιακό σύστημα, πλανήτες - Γή
- Αλκυονίδες  ημέρες
 - Τα  ζώα  σε  χειμερία  νάρκη                                                                                                            -
-Το σώμα  μου-Αισθήσεις 
Εκκλησιασμός νηπίων - Γιορτή  των  Τριών Ιεραρχών 
                                                                                                 


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

-Οικογένεια, πώς ήρθα στο  κόσμο
-Ήθη  ,έθιμα  του  τόπου μας(  Επίσκεψη   στο  Λαογραφικό  Μουσείο )
-Σπίτια  ανθρώπων-πουλιών-ζώων
-Μέσα συγκοινωνίας και  μεταφοράς(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Τρένων  ,στο Σιδηροδρομικό  Σταθμό   Λειανοκλαδίου)
-Μέσα  Μαζικής  Ενημέρωσης(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Ραδιοφώνου,  σε  κεντρικό  ραδιοτηλεοπτικό  κανάλι  της  πόλης στο  Σταρ Λαμίας)
-Αποκριάτικα ήθη και  έθιμα Διατροφή                                                    
-Σαρακοστιανά    Εδέσματα -Υγιεινή     
-Τα παιδιά όλου   του κόσμου


                                                                                          ΜΑΡΤΙΟΣ

Άνοιξη  -  Επιστροφή  των  χελιδονιών-χελιδονίσματα
-Ζώα  του  δάσους ,της  αυλής , της  ζούγκλας  (Επίσκεψη  σε πάρκο  με ζώα - Επίσκεψη  στο  Μουσείο   Φυσικής  Ιστορίας  Οίτης)
-Ιστορικά  μνημεία  της  πόλης  μας (Βόλτα στις  πλατείες  της  πόλης  και  ξενάγηση  στα   ιστορικά  μνημεία, Αθανάσιος  Διάκος, Άγνωστος  Στρατιώτης ,  Άρης  Βελουχιώτης)
-Επίσκεψη  στο  Αρχαιολογικό  Μουσείο  του  Κάστρου  Λαμίας
-Επίσκεψη  στο   Κέντρο  Ιστορικής  Ενημερότητας  στις  Θερμοπύλες                                                                  
- 25η  Μαρτίου  - Ιστορικά  γεγονότα  του  1821 - πρόβες  για  τη  γιορτή,
Γιορτή   στο  σχολείο  με γονείς, 
 Εκκλησιασμός  νηπίων                                                    

           

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

           
- Πασχαλινά  ήθη  και  έθιμα - κατασκευές  -  Λαζαράκια,
  κουλουράκια , βάψιμο  αυγών  με μαμάδες
-Έντομα, λουλούδια, πουλιά  

                                                       ΜΑΪΟΣ

- Πρωτομαγιά   -  λουλούδια  - έντομα  - μέλισσες  (επίσκεψη  σε  αποθήκη
  μελισσοκόμου),    
- Η  γιορτή  της  μητέρας.
- Ομαλή  μετάβαση  στο  Δημοτικό  σχολείο-σκέψεις   και   προσδοκίες  παιδιών-
  ανταλλαγή   πληροφοριών (Επίσκεψη   στο  Δημοτικό  Σχολείο)   
- Υλοποίηση  κοινών  δραστηριοτήτων  με  παιδιά  της  Α΄ Δημοτικού
                              
                                                   ΙΟΥΝΙΟΣ

- Καλοκαίρι  -  Ιούνιος  ο  θεριστής,
- Η  θάλασσα  και  ο  κόσμος  της,
- Προετοιμασία  για  τη  καλοκαιρινή  γιορτή,
-Καλοκαιρινή  γιορτή   με  γονείς       
 -Απονομή  τίτλων - Λήξη  σχολικού  έτους.

Οι   γιορτές  στο  σχολείο  θα  είναι  ανοιχτές  με  γονείς.  Της 28ης  και  της  25ης  θα  γίνουν  πρωινή  ώρα  ,ενώ  των  Χριστουγέννων  και  της  λήξης  θα  γίνουν  απογευματινή  ώρα .  Όσον  αφορά   τις  εκπαιδευτικές  επισκέψεις   θα   γίνουν  με  τη  μορφή  απλών  περιπάτων   με  συνοδεία  γονέων είτε  με  σχετική  άδεια  από  την  Υπηρεσία  και  ανάλογα  με  τις  καιρικές  συνθήκες.  Το  ίδιο  θα  ισχύσει  και   με  τη  παρακολούθηση   θεαμάτω ν .  Οι  συναντήσεις   με  τους  γονείς  θα  γίνονται  εντός  εργασιακού ωραρίου   κατά  την  αποχώρηση των  νηπίων  μια  φορά  το  μήνα . Η   ενημέρωση  των  γονέων   για  την  πρόοδο  και  εξέλιξη   του   νηπίου θα  γίνεται  κάθε  πρώτη   νέου  μήνα. 
  Το  παρόν  πρακτικό    συντάχθηκε  για τον παραπάνω  σκοπό  και  αφού  διαβάστηκε υπογράφεται  από  τη  προϊσταμένη   του  30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας όπως  ακολουθεί.
Ακριβές  αντίγραφο  στέλνεται  στη  Σχολική  Σύμβουλο  30ης  Περιφέρειας  Προσχολικής   Αγωγής  προς   ενημέρωση   των   δραστηριοτήτων  και  προγράμματος του σχολείου.

                                                              Η Προϊσταμένη  του   30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας                                                               


                                                                        Σκαρμούτσου   Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου












                        







                                        

                                                             

                                                                    






ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2015-2016



ΠΡΑΞΗ 2η   ΛΑΜΙΑ 26-10 -2015


Θέμα : " Ετήσιος Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου σχολικού έτους 2015 - 2016 "

Στη Λαμία σήμερα, ημέρα Δευτέρα 26  Οκτωβρίου2015 και ώρα  12.30 στο γραφείο του μονοθέσιου (1/θ) 30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας, η Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη της Σχολικής Μονάδας Σκαρμούτσου Ειρήνη - Χρυσοβαλάντου, αποφάσισε τον ετήσιο  προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2015 - 2016 ως εξής :
Αφού έλαβε υπόψη το ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες, ενδιαφέροντα των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  Φορείς και Θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  υπεύθυνο  εκπαιδευτικό  Σχολικών  δραστηριοτήτων     στο  τομέα  Αγωγή  Υγείας  για   ανάληψη  υλοποίησης  προγράμματος, συνεργασία με τα γειτονικά Δημοτικά Σχολεία - πλαίσιο μετάβασης, την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες, προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.
Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμό οι δραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται  με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).
Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα είναι στηριγμένες στην  ενεργητική βιωματική συμμετοχή των μαθητών μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, στην  ενθάρρυνση  της    μαθητικής  πρωτοβουλίας,  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος. Η  έρευνα     με  παρατήρηση,  με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις , κατασκευές,  αναπαραστάσεις,   δρώμενα(χοροθεατρικά , μουσικοκινητικά), βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις,  αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θα  είναι  ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη. Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούν  το  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων ,Γλώσσα(προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ,ανάγνωση,   γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,    Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή(μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  Αγωγή-Θεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,  θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.

                                           ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

-   Έναρξη  σχολικού  έτους-Αγιασμός  
 - Προσαρμογή νηπίων,
- Οργάνωση στο χώρο και στο χρόνο(γωνιές)
- Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές  μου
-Παιχνίδια  γνωριμίας, φιλίας(Παγκόσμια  ημέρα  σχολικού  αθλητισμού)
-Τα  υλικά  του  σχολείου και  ο  τρόπος  χρήσης τους
-Η ανάγκη ύπαρξης  του  σχολείου και η  ωφέλεια
-Κανόνες  συμπεριφοράς, χαιρετισμός, προσευχή
- Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου, το σπίτι μου
-Αναμνήσεις από τις  Καλοκαιρινές  διακοπές
-Η προσφορά των  διακοπών στη  σωματική και  ψυχική υγεία του  ανθρώπου
-20/9: Παγκόσμια  ημέρα  χωρίς  αυτοκίνητα -  Η  ζωή  στη  πόλη  και  στο  χωριό
- Ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους μέσα  στο  σπίτι , στο  σχολείο,  στη  κοιωνωνία  και την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας.
-Σεισμός και  μέτρα  προστασίας
-Ημέρες  εβδομάδας

                                               ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
-4/10: Παγκόσμια  ημέρα  προστασίας  των  ζώων- Αναφορά στα  ζώα της  αυλής, του  δάσους, της θάλασσας, της  ζούγκλας
- Το Φθινόπωρο: Μήνες, εποχές
-Ημέρες  Εβδομάδας
-  Χρώματα -  Σχήματα
- Φρούτα, Γεωργικές ασχολίες, Πρωτοβρόχια,
- Κύκλος του νερού,
-Οικογένεια, το  σπίτι  μου
- Ο Άγιος Δημήτριος- Εκκλησιασμός  νηπίων
-Αναφορά στα ιστορικά  γεγονότα του  1940 και εορταστικές εκδηλώσεις στο  σχολείο και  στη πόλη  μου-Εθνική  Αντίσταση ( Γέφυρα  Γοργοποτάμου)
-Γιορτή  στο  σχολείο με γονείς
-Τα αγαθά της αποταμίευσης 31/10:  Παγκόσμια  ημέρα Αποταμίευσης



                                               ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
- Όργωμα, σπορά
Επίσκεψη  σε  νερόμυλο, αλευρόμυλο(Γοργοπόταμος , Λαμία)
-Ο καιρός και οι αλλαγές του(Μήνες, Εποχές)
-Γιορτή των Ταξιαρχών(Πολεμική  Αεροπορία)
-Η ελιά και  το  λάδι( το  δέντρο, ο  καρπός και η χρησιμότητα της ελιάς)
Επίσκεψη  σε ελαιοτριβείο  ( Κομποτάδες  ), επίσκεψη  σε  κτήμα  με  ελιές
-Υγιεινή  Διατροφή - ελαιόλαδο -Μεσογειακή Διατροφή 
- Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου, Εορταστικές εκδηλώσεις  στο  σχολείο
-Επίσκεψη στο  φούρνο  της  γειτονιάς
-Ο  εαυτός μου, το  σώμα μου
-Αισθήσεις
                                                  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
  - Χειμώνας
- Έρχονται Χριστούγεννα,
- Πρόβες για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή  με  γονείς κατασκευές χριστουγεννιάτικες,
- Εκκλησιασμός  νηπίων   για  τα  Χριστούγεννα
Επίσκεψη  του  ιερέα  της  ενορίας  στο  σχολείο
Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.
-Επίσκεψη  στο  Γ΄ Καπί  Δήμου  Λαμιέων -κάλαντα και  Χριστουγεννιάτικα τραγούδια από  τα  παιδιά
-  Επίσκεψη στο  Ορφανοτροφείο  Θηλέων Λαμίας-κάλαντα ,  προσφορά  εδεσμάτων ,κατασκευών  από  τα  νήπια
-Επίσκεψη  στο Σεβασμιότατο
-Μελομακάρονα  από  τα  παιδιά  του  νηπιαγωγείου(επίσκεψη   μαμάδων  στο  σχολείο)-διανομή   στη   γειτονιά  από  τα παιδιά, στο  γειτονικό  Δημοτικό  Σχολείο

                                                   ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

- Χειμώνας, Ενδυμασία, Μέσα  θέρμανσης
- Η έννοια του χρόνου: ημέρα - νύχτα, μήνες - εποχές,
- Ηλιακό σύστημα, πλανήτες - Γή
- Αλκυονίδες  ημέρες
 - Τ α  ζώα  σε  χειμερία  νάρκη                                                                                                            -
-Το σώμα  μου-Αισθήσεις                                                                                                 
   -Εκκλησιασμός  νηπίων-Τρεις  Ιεράρχες.

                                                   ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ                                                                
 -Οικογένεια, πώς ήρθα στο  κόσμο
-Ήθη  ,έθιμα  του  τόπου μας(  Επίσκεψη   στο  λαογραφικό  Μουσείο στο  Κωσταλέξι)
-Σπίτια  ανθρώπων-πουλιών-ζώων
-Μέσα συγκοινωνίας και  μεταφοράς(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Τρένων  ,στο Σιδηροδρομικό  Σταθμό   Λειανοκλαδίου)
-Μέσα  Μαζικής  Ενημέρωσης(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Ραδιοφώνου, σε  κεντρικό  ραδιοτηλεοπτικό  κανάλι  της  πόλης
-Αποκριάτικα ήθη και  έθιμα
-Σαρακοστιανά   Εδέσματα -Υγιεινή  Διατροφή
-Τα παιδιά όλου   του κόσμου

                                                      ΜΑΡΤΙΟΣ

- Άνοιξη-Επιστροφή  των  χελιδονιών-χελιδονίσματα
-Ζώα  του  δάσους ,της  αυλής ,της ζούγλας(Επίσκεψη  σε πάρκο  με ζώα - Επίσκεψη  στο  Μουσείο   Φυσικής  Ιστορίας  Οίτης)
-Ιστορικά  μνημεία της πόλης μας (Βόλτα στις  πλατείες  της  πόλης  και  ξενάγηση  στα   ιστορικά  μνημεία, Αθανάσιος  Διάκος, Άγνωστος Στρατιώτης, Άρης  Βελουχιώτης)
-Επίσκεψη  στο  Αρχαιολογικό  Μουσείο  του  Κάστρου  Λαμίας
-Επίσκεψη  στο   Κέντρο  Ιστορικής  Ενημερότητας  στις  Θερμοπύλες                                                                  
- 25  Μαρτίου  -Ιστορικά  γεγονότα  του  1821-πρόβες  για  τη  γιορτή,
Γιορτή   στο  σχολείο  με γονείς,  Εκκλησιασμός  νηπίων

                                                     ΑΠΡΙΛΙΟΣ

- Η  ζωή  του  Χριστού(θαύματα)  και  η Εβδομάδα  των  Παθών-η  σημασία  της  Ανάστασης  του              Χριστού(Επίσκεψη  του ιερέα  της  ενορίας στο  σχολείο)
- Πασχαλινά  ήθη  και  έθιμα-κατασκευές -Λαζαράκια, κουλουράκια , βάψιμο  αυγών  με μαμάδες
-Έντομα, λουλούδια, πουλιά  

                                                       ΜΑΪΟΣ

- Πρωτομαγιά   -λουλούδια  -έντομα -μέλισσες (επίσκεψη  σε  αποθήκη
  μελισσοκόμου),    
- Η  γιορτή  της  μητέρας.
- Ομαλή  μετάβαση  στο  Δημοτικό  σχολείο-σκέψεις   και   προσδοκίες  παιδιών-
  ανταλλαγή   πληροφοριών(Επίσκεψη   στο  Δημοτικό  Σχολείο)   
- Υλοποίηση  κοινών  δραστηριοτήτων  με  παιδιά  της  Α΄ Δημοτικού
                              
                                                   ΙΟΥΝΙΟΣ

- Καλοκαίρι-Ιούνιος  ο  θεριστής,
- Η  θάλασσα  και  ο  κόσμος  της,
- Προετοιμασία  για  τη  καλοκαιρινή  γιορτή,
-Καλοκαιρινή  γιορτή   με  γονείς       
 -Απονομή  τίτλων-Λήξη  σχολικού  έτους.
 Εκτός   από  τα  παραπάνω   θέματα  που  έχουν  προγραμματιστεί  από  το  διδακτικό  προσωπικό    μπορεί  να προκύψουν  και  κάποια  από τα  παιδιά   και  να  προστεθούν  στο  πρόγραμμα.  Για   το  σχολικό  έτος  2015- 2016 το  πρόγραμμα που θα  υλοποιηθεί  στο  σχολείο  θα  είναι  το   "Βήματα  για  τη  ζωή "  και  "Βιβλία  σε  ρόδες" (Συναισθήματα) .Οι γιορτές  στο  σχολείο  θα  είναι  ανοιχτές  με  γονείς.  Της 28ης  και της  25ης  θα  γίνουν  πρωινή  ώρα  ,ενώ των  Χριστουγέννων  και  της  λήξης  θα  γίνουν  απογευματινή  ώρα. Όσον  αφορά   τις  εκπαιδευτικές  επισκέψεις   θα   γίνουν  με  τη  μορφή  απλών  περιπάτων   με  συνοδεία  γονέων είτε  με  σχετική  άδεια  από  την  Υπηρεσία  και  ανάλογα  με  τις  καιρικές  συνθήκες. Το  ίδιο  θα  ισχύσει  και   με  τη  παρακολούθηση  θεαμάτων. Οι  συναντήσεις   με  τους  γονείς θα  γίνονται    απόγευμα   μια  φορά  το  μήνα ,ενώ  θα  υπάρχει  καθημερινή  επαφή  με  τους  γονείς   κατά  την  αποχώρηση  των  νηπίων  για  επίλυση  τυχόν  προβλημάτων. Η   ενημέρωση  των  γονέων   για  την  πρόοδο  και  εξέλιξη   του   νηπίου θα  γίνεται  κάθε  πρώτη   νέου  μήνα. 
  Το  παρόν  πρακτικό    συντάχθηκε  για τον παραπάνω  σκοπό  και  αφού  διαβάστηκε υπογράφεται  από  τη  προϊσταμένη   του  30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας όπως  ακολουθεί. Ακριβές  αντίγραφο  στέλνεται  στη  Σχολική  Σύμβουλο  30ης  Περιφέρειας  Προσχολικής   Αγωγής  προς   ενημέρωση   των   δραστηριοτήτων  και  προγράμματος του σχολείου.

                                                                    
                                                              Η Προϊσταμένη  του   30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας                                                               


                                                                        Σκαρμούτσου   Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου





ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2014-2015




30 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ
                                                    ΠΡΑΞΗ 1η   ΛΑΜΙΑ 11-09-2014

 Θέμα : " Τριμηνιαίος Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου Α΄ τριμήνου "

Στη Λαμία σήμερα, ημέρα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 12:30μμ, στο γραφείο του μονοθέσιου ( 1/θ ) 30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας, η Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη της Σχολικής Μονάδας Σκαρμούτσου Ειρήνη - Χρυσοβαλάντου, αποφάσισε το σχεδιασμό του Εκπαιδευτικού Έργου Α΄ τριμήνου ( 11/09/2014 - 10/12/2014 ) σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη κατά το δυνατόν καλύτερη προσαρμογή των μαθησιακών επιδιώξεων ( στόχων ) σε μία τάξη με πολυμορφία νηπίων.
Λαμβάνεται υπ' όψιν  και  ο  χρόνος  ημερολογιακά  όπως παγκόσμιες  ημέρες , εθνική  επέτειος ,  ο  χώρος της  τάξης,  τα  μέσα  και  τα  υλικά,  τα  χαρακτηριστικά  των  νηπίων  της   τάξης(μαθησιακές   ανάγκες,  ενδιαφέροντα  των   παιδιών),  το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον,  η  συνεργασία      με  φορείς     και  θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  υπεύθυνο  εκπαιδευτικό   σχολικών  δραστηριοτήτων     στο  τομέα  Αγωγή  Υγείας  για   ανάληψη    υλοποίησης    προγράμματος,  συνεργασία  με  τα  γειτονικά  Δημοτικά  Σχολεία(πλαίσιο  μετάβασης),  την  ευρύτερη  τοπική  κοινωνία,  συνεργασία   με  γονείς,  τοπικές  Υπηρεσίες). Κατά  τον      εβδομαδιαίο   και  ημερήσιο   προγραμματισμό  οι  δραστηριότητες  που  θα  προκύψουν    κατά  τη  θεματική   προσέγγιση  θα  συνδιοργανώνονται  είτε     με  το   σύνολο  των  παιδιών  είτε      σε   μικρές  ομάδες  εργασίας  είτε   εξατομικευμένες(φύλλα  εργασίας, εικαστικές   δημιουργίες). Οι  τεχνικές    που  προτίθενται  να  χρησιμοποιηθούν  για  τη   διερεύνηση  των   θεμάτων  θα   είναι  στηριγμένες  στην  ενεργητική  βιωματική   συμμετοχή  των   μαθητών   μέσω   της  διαθεματικής    προσέγγισης, στην  ενθάρρυνση  της    μαθητικής  πρωτοβουλίας,  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος. Η  έρευνα     με  παρατήρηση,  με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις , κατασκευές,  αναπαραστάσεις,   δρώμενα(χοροθεατρικά , μουσικοκινητικά), βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις,  αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θα  είναι  ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη. Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούντο  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων ,Γλώσσα(προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ,ανάγνωση,   γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,    Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή(μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  Αγωγή-Θεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,  θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.
                               ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
11/9:  Έναρξη    σχολικής  χρονιάς-καθιερωμένος   Αγιασμός  -Κέρασμα  νηπίων  από        
  τ η  Νηπιαγωγό  -Ομιλία   από  τη  Νηπιαγωγό                                                                                                                     12/9:Προσαρμογή      νηπίων   στο   σχολείο  -Γνωριμία   με  το  χώρο    του                                      σχολ είου  ,  των  παιδιών  μεταξύ  τους ,  τη  δασκάλα                                                                                           15/9-19/9:Η  τάξη  μας  -  Η  τάξη  μας  ως  χώρος  -καθαριότητα  σχολείου,  αύλειου χώρου(Περιβάλλον-  Αναφορά  στην  ανακύκλωση-  απορίματα-   εθελοντισμός ) Γωνιές  στη  τάξη,  κανόνες    που  διέπουν  τη   σχολική  μας  ζωή,   τρόποι   συμπεριφοράς,   Πίνακες  αναφοράς(παρουσιολόγιο,  ημέρες   ,καιρός,  στολισμός       τάξης)                                                                                                                                                                                           22/9-26/9:Αναφορά  στην  20/9(Παγκόσμια   ημέρα  χωρίς  αυτοκίνητα)  Πόλη-χωριό(συνθήκες  διαβίωσης)Καλοκαιρινές   αναμνήσεις,  αφηγήσεις, Ο  εαυτός  μου,  η  οικογένειά  μου,  Διαφορετικότητα                                                                                                                          29/9-30/9:Κίνδυνοι  στο  σχολείο,   στο  σπίτι ,  έξω  από   το  σπίτι(τραυματισμοί,  ηλεκτρικό  ρεύμα,  σεισμός,  απομάκρυνση  από  τους   γονείς  ,  αποπλάνηση,  κακοποίηση,  Χρώματα-Σχήματα, Σεπτέμβριος:  το  πρώτο  παιδί  του   Φθινοπώρου                                          Οποιοδήποτε    project  προκύψει  από   τα  παιδιά  θα  είναι   προς   διερεύνηση  και   αντικείμενο  μελέτης  μας.  Ο Σεπτέμβριος  θα  κλείσει  με  τη  πρώτη   απογευματινή   ενημερωτική   συνάντηση    με  τους  γονείς  των   νηπίων   στα  πλαίσια  συνεργασίας  οικογένεια  -σχολείο   με  κύριο  θέμα  ομιλίας  από  τη  Νηπιαγωγό  ".....Ουπς  ! Μεγάλωσα !  Πάω  στο  Νηπιαγωγείο  "που  θα  πραγματοποιηθεί   τη  Πέμπτη  18  Σεπτεμβρίου  στο  σχολείο.                                                                           
                                                              ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
1/1Ο -  3/10  :Οκτώβριος:  το  δεύτερο  παιδί   του   Φθινοπώρου(μήνες, εποχές, χρώματα  -σχήματα)ρουτίνες   στο  σχολείο,  στη  ζωή(  Φροντίζω  τον  εαυτό  μου).
 6/10  -10/10  :Αναφορά  στη   4/10  Παγκόσμια   ημέρα   προστασίας  των  ζώων  Αγαπημένα   ζώα,  ζώα αυλής, δάσους, ζούγκλας. Το Φθινόπωρο ( Γεωργικές ασχολίες, φρούτα ( Υγιεινή διατροφή ).
13/10 - 17/10 : Φρούτα του Φθινοπώρου. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας " Αμπέλι - σταφύλι - κρασί ".
Αποδημητικά πουλιά, Φθινόπωρο ( φύλλα - δέντρα - πρωτοβρόχια ).Κύκλος του νερού.
20/10  -  24  /10  : Αναφορά  στη   18 /10  ΄΄ Άγιος  Λουκάς  "(Πολιούχος  της  πόλης) Ελληνοϊταλικός  πόλεμος - χρόνια  κατοχής-  Απελευθέρωση  Η  ειρήνη  και  ο πόλεμος - Προετοιμασία   για τη γιορτή της  28   Οκτωβρίου -Αναφορά    στην  24/10    Παγκόσμια  ημέρα   κατά της παχυσαρκίας ( Υγιεινή  Διατροφή)
27/10  :   Εκκλησιασμός   νηπίων  -γιορτή  για  την  επέτειο  της  28/10  με  ποιήματα, σκετς  τραγούδια  και  παρέλαση  στον  αύλειο χώρο   του  σχολείου,  παρουσία  των  γονέων  -Αναφορά  στον  Άγιο   Δημήτριο
29/10  -  31/10:   Ειρήνη   ,  σημαίες   του  κόσμου  ,  Αναφορά    στην  31/10  "Παγκόσμια  ημέρα  αποταμίευσης"                                                                                                                                            Οποιοδήποτε   project   προκύψει    από  τα  παιδιά   θα  είναι  προς    διερεύνηση   και  αντικείμενο  μελέτης  μας   .                                                                                                                                                 
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ      
3/11-  7/11  :Νοέμβριος:  το  τρίτο  παιδί  του  Φθινοπώρου  -  Ο  Καιρός  και  οι 
αλλαγές
10/11-14/11:Όργωμα-  σπορά''Από  το  σιτάρι  στο  ψωμί"  (Πρόγραμμα  Αγωγή  Υγείας)  Ψωμί  -Παιδεία-  Ελευθερία  :   Η  έννοια  της   ελευθερίας,  της  δημοκρατίας
1  7/11:   Εορτασμός   στο  σχολείο   για  την  17  Νοέμβρη       
18/11  -21/11:   Ελιά  -λάδι    Αναφορά    στη  21  /11   "Τα  Εισόδια  της  
Θεοτόκου'' Εκκλησιασμός   νηπίων
24/11  -  28  /11 : "Από  το  σιτάρι  στο  ψωμί"  Αναφορά  στις θρησκευτικές  εορτές
Ο  Νοέμβριος   θα  κλείσει  με τη  δεύτερη  απογευματινή  συνάντηση    με  τους  γονείς    τη  Τρίτη  18  Νοεμβρίου  στο  σχολείο   με  κύριο  θέμα  την   ενημέρωση  των   γονέων   ως  προς  τη  πρόοδο  των  παιδιών   και  την  επίλυση  τυχών   αποριών  ή   προβλημάτων. Συζήτηση    με    το  Σύλλογο   Γονέων    για  Χριστουγεννιάτικες   δραστηριότητες. Οποιοδήποτε  θέμα   προκύψει    από  τα παιδιά  θα  είναι    προς   μελέτη.                                                                                                             
                              ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
1/12  -3/12:  Χειμώνας   - ενδυμασία   - μέσα θέρμανσης
6/12  -  10 /12:   Έρχονται  Χριστούγεννα    -  Ήθη  και  έθιμα  ανά    το  κόσμο   -πρόβες  για  τη  Χριστουγεννιάτικη   γιορτή-  κατασκευές    
Η  Χριστουγεννιάτικη  γιορτή  θα  γίνει  απογευματινή  ώρα   και  θα  είναι  ανοιχτή  για  όλους. Οι  εκπαιδευτικές   επισκέψεις  θα γίνουν  σε  μορφή  απλών  περιπάτων   με τη  συνοδεία  γονέων  όπου  απαιτείται   και  ανάλογα  με  τις  καιρικές  συνθήκες. Το   ίδιο  θα  ισχύσει   και   με  τη  παρακολούθηση  θεαμάτων. Οι  επισκέψεις  από  ειδικούς    και  τρίτα  πρόσωπα  θα  γίνει  με  τη  σχετική  άδεια  από  την  Υπηρεσία. Οι  γονείς  θα  επικοινωνούν  με  τη  Νηπιαγωγό   κάθε  1  του  μήνα  προς  ενημέρωση. Όποτε  οι  ίδιοι  θεωρούν  αναγκαίο  θα  επικοινωνούν  με τη  Νηπιαγωγό   μετά  την  αποχώρηση  των  νηπίων.  
Αφού   διαβάστηκε   το  παρόν  πρακτικό  υπογράφεται  από  τη  Προϊσταμένη  του  30  Νηπιαγωγείου   Λαμίας  ως  ακολούθει.


                                                                          Η  Προϊσταμένη  του  30  Νηπιαγωγείου   
                    
                                                                          ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΥ  ΕΙΡΗΝΗ-  ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ













                                              ΠΡΑΞΗ 2η   ΛΑΜΙΑ 20-10 -2014


Θέμα : " Ετήσιος Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου σχολικού έτους 2014 - 2015 "


Στη Λαμία σήμερα, ημέρα Δευτέρα 20  Οκτωβρίου2014 και ώρα  12.30 στο γραφείο του μονοθέσιου ( 1/θ ) 30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας, η Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη της Σχολικής Μονάδας Σκαρμούτσου Ειρήνη - Χρυσοβαλάντου, αποφάσισε τον ετήσιο  προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2014 - 2015 ως εξής :
Αφού έλαβε υπόψη το ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες, ενδιαφέροντα των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  φορείς και θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  υπεύθυνο  εκπαιδευτικό  σχολικών  δραστηριοτήτων     στο  τομέα  Αγωγή  Υγείας  για   ανάληψη  υλοποίησης  προγράμματος, συνεργασία με τα γειτονικά Δημοτικά Σχολεία - πλαίσιο μετάβασης, την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες, προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.
Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμό οι δραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται  με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).
Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα είναι στηριγμένες στην  ενεργητική βιωματική συμμετοχή των μαθητών μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, στην  ενθάρρυνση  της    μαθητικής  πρωτοβουλίας,  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος. Η  έρευνα     με  παρατήρηση,  με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις , κατασκευές,  αναπαραστάσεις,   δρώμενα(χοροθεατρικά , μουσικοκινητικά), βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις,  αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θα  είναι  ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη. Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούν  το  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων ,Γλώσσα(προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ,ανάγνωση,   γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,    Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή(μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  Αγωγή-Θεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,  θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.

                                           ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

-   Έναρξη  σχολικού  έτους-Αγιασμός                                              
- Προσαρμογή νηπίων,
- Οργάνωση στο χώρο και στο χρόνο,
- Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές  μου
- Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου,
- Ευαισθητοποίηση για τους κινδύνους και την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας.

                                               ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
- Το Φθινόπωρο,
- Χρώματα, Σχήματα,
- Φρούτα, Γεωργικές ασχολίες, Πρωτοβρόχια,
- Κύκλος του νερού,
- Εθνική επέτειος 28ης Οκτωβρίου,
- Αποταμίευση. 


                                               ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
- Όργωμα, σπορά,(Πρόγραμμα  Αγωγή  Υγείας  ¨Από  το  σιτάρι  στο  ψωμί")
- Ο καιρός και οι αλλαγές του
- Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου,
- Ελιά - λάδι, Μεσογ. Διατροφή - Υγιεινή Διατροφή.
-Επίσκεψη στο  φούρνο  της  γειτονιάς
                                                  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
  - Χειμώνας
- Έρχονται Χριστούγεννα,
- Πρόβες για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή, κατασκευές χριστουγεννιάτικες,
- Εκκλησιασμός  νηπίων   για  τα  Χριστούγεννα
Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.
-Μελομακάρονα  από  τα  παιδιά  του  νηπιαγωγείου(επίσκεψη   μαμάδων  στο  σχολείο)-διανομή   στη   γειτονιά  από  τα παιδιά

                                                   ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

- Χειμώνας,
- Η έννοια του χρόνου : ημέρα - νύχτα, μήνες - εποχές,
- Ηλιακό σύστημα, πλανήτες - Γή,(Επίσκεψη   στο  Αστεροσκοπείο  στην  Υπάτη)
- Αλκυονίδες  ημέρες
 - Τ α  ζώα  σε  χειμερία  νάρκη (Επίσκεψη  στο  μουσείο  φυσικής  ιστορίας  στη  μονή  Αγάθωνος-Βυζαντινό  μουσείο)                                                                                                                                                      -Το  σώμα  μου-Αισθήσεις                                                                                                 
   -Εκκλησιασμός  νηπίων-Τρεις  Ιεράρχες.
                                                   ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
- Τ ο  σώμα  μου-  Αισθήσεις ,                                                                                                                                                                      - Πώς  ήρθα  στο  κόσμο  -οικογένεια,                                                                                                                                                     -Σπίτια  ανθρώπων  -ζώων -πουλιών (Επίσκεψη  μαμάς   πολιτικός  μηχανικός),                                                                                                                                                                                                    - Μέσα συγκοινωνίας  και  μεταφοράς   (Κυκλοφοριακή  Αγωγή),                                                                                                                                 - Αποκριάτικα  ήθη  και  έθιμα,                                                                                                                                                                - Σαρακοστιανά  εδέσματα(Διατροφή),                                                                                                                                                      - Τα  παιδιά  του  κόσμου.                                                                                                                                                                                      
                                                                                
                                                      ΜΑΡΤΙΟΣ

- Άνοιξη-Επιστροφή  των  χελιδονιών  -χελιδονίσματα                                                                                            Ζώα  του  δάσους,
- 25  Μαρτίου  -ιστορία  της  Ελλάδας-πρόβες  για  τη  γιορτή,
 - Εκκλησιασμός   νηπίων  για  την  25  Μαρτίου,
Γιορτή   στο  σχολείο  με γονείς.

                                                     ΑΠΡΙΛΙΟΣ

- Η  ζωή  του  Χριστού(θαύματα)  και  η Εβδομάδα  των  Παθών-η  σημασία  της  Ανάστασης  του  Χριστού(Επίσκεψη  του ιερέα  της  ενορίας),
- Πασχαλινά  ήθη  και  έθιμα-κατασκευές -Λαζαράκια, κουλουράκια   με μαμάδες .  

                                                       ΜΑΪΟΣ    
              
- Πρωτομαγιά   -λουλούδια  -έντομα -μέλισσες (επίσκεψη  σε  αποθήκη
  μελισσοκόμου),    
- Η  γιορτή  της  μητέρας.
- Ομαλή  μετάβαση  στο  Δημοτικό  σχολείο-σκέψεις   και   προσδοκίες  παιδιών-
  ανταλλαγή   πληροφοριών(Επίσκεψη   στο  Δημοτικό  Σχολείο)   
- Υλοποίηση  κοινών  δραστηριοτήτων  με  παιδιά  της  Α΄ Δημοτικού
                              
                                                   ΙΟΥΝΙΟΣ

- Καλοκαίρι-Ιούνιος  ο  θεριστής,
- Η  θάλασσα  και  ο  κόσμος  της,
- Προετοιμασία  για  τη  καλοκαιρινή  γιορτή,       
 -Απονομή  τίτλων-Λήξη  σχολικού  έτους.
Εκτός   από  τα  παραπάνω   θέματα  που  έχουν  προγραμματιστεί  από  το  διδακτικό  προσωπικό    μπορεί  να προκύψουν  και  κάποια  από τα  παιδιά   και  να  προστεθούν  στο  πρόγραμμα. Οι γιορτές  στο  σχολείο  θα  είναι  ανοιχτές  με  γονείς.  Της 28   και της  25   θα  γίνουν  πρωινή  ώρα  ,ενώ των  Χριστουγέννων  και  της  λήξης  θα  γίνουν  απογευματινή  ώρα. Όσον  αφορά   τις  εκπαιδευτικές  επισκέψεις   θα   γίνουν  με  τη  μορφή  απλών  περιπάτων   με  συνοδεία  γονέων είτε  με  σχετική  άδεια  από  την  Υπηρεσία  και  ανάλογα  με  τις  καιρικές  συνθήκες. Το  ίδιο  θα  ισχύσει  και   με  τη  παρακολούθηση  θεαμάτων. Οι  συναντήσεις   με  τους  γονείς θα  γίνονται    απόγευμα   μια  φορά  το  μήνα ,ενώ  θα  υπάρχει  καθημερινή  επαφή  με  τους  γονείς   κατά  την  αποχώρηση  των  νηπίων  για  επίλυση  τυχόν  προβλημάτων.
Αφού  διαβάστηκε  το  παρόν  πρακτικό    υπογράφεται  από  τη  προϊσταμένη   του  30   Νηπιαγωγείου   Λαμίας όπως  ακολουθεί

                                                                    
                                                                       Η Προϊσταμένη  του  30   Νηπιαγωγείου                                                                  


                                                                        Σκαρμούτσου   Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου

1 σχόλιο: